yealink
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2560
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس


در درمان كمردرد، فيزيوتراپي روش هاي درماني متعددي را ارائه ميدهد كه تاثير آن ها اثبات شده و قطعي است. از جمله اين روش ها تمرين درماني، تركشن و استفاده از مداليته هاي درماني است. همچنين فيزيوتراپيست با آموزش رعايت عادات حركتي صحيح، روش تسكين درد و انجام تمرينات ويژه در خانه به درمان كمردرد شما كمك خواهد كرد.

 


 با فيزيوتراپي كمردرد ميتوانيد بدون نياز به انجام عمل جراحي و پرداخت هزينه هاي بالا و دارو، توان حركتي كمر خود را به دست آوريد.

درمان هاي فيزيوتراپي كمر درد به دو دسته فعال و منفعل تقسيم ميشود. درمان هاي منفعل كه معمولا به كمك دستگاه ها و يا درمان هاي دستي انجام ميشود باعث ريلكس شدن عضلات و كاهش درد ميشود. به همين دليل در ابتداي درمان ، از روش هاي منفعل براي بهبود وضعيت فرد استفاده مي شود و هدف اين است كه بيمار براي انجام درمان هاي فعال آمادگي پيدا كند. درمان هاي فعال ، تمرينات و حركاتي هستند كه كمر را تقويت كرده و از بروز مجدد كمر درد جلوگيري مي كند.

 


دست يك عضو بسيار متحرك در بدن است كه كارهاي روزمره افراد مثل برداشتن اشيا، غذا خوردن، لباس پوشيدن و... را انجام ميدهد. برگرداندن عضو به حالت اوليه بعد از آسيب در كمترين زمان ممكن اهميت زيادي دارد. در آسيب هاي دست مثل شكستگي ها يا آسيب هاي عضله، اگر اين عضو تورم داشته باشد، اول با آموزش حركات صحيح دست را بالاتر از سطح بدن قرار ميدهند تا با دامنه حركتي كوتاه تورم را تخليه كرد. بعد از آن در فيزيوتراپي دست  براي جلوگيري از كوتاهي دست يا چسبندگي عضلات تمرينات كششي استفاده ميشود. در مرحله آخر تمرينات تقويتي براي همه عضلات و كامل كردن دامنه حركتي براي بازگشت بيمار به فعاليت هاي عادي به وي داده ميشود.

 


فيزيوتراپي در منزل يك روش درماني است كه براي افراد توانبخشي بعد از يك آسيب شديد انجام ميشود و موجب بازپروري، حفظ و به حداكثر رسيدن عملكرد، حركت و قدرت فرد ميشود. در واقع فيزيوتراپي مشكلاتي مثل شكستگي و يا شكاف در استخوان، آسيب هاي ستون فقرات، سكته مغزي، اختلالات عصبي و صدمات ورزشي را درمان ميكند. همچنين در توانبخشي بعد از جراحي كاربرد دارد.

تكنيك هاي الكتروتراپي، روش هاي درماني دستي يا برنامه هاي مختلف ورزشي، كشش عضلات، ماساژ، طب سوزني ، گرما و سرما درماني از روش هاي درماني در فيزيوتراپي هستند كه بيماران ميتوانند اين خدمات را در منزل هم دريافت كنند.

 


منبع: فيزيوتراپي

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۱:۱۸ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب