yealink
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 2568
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

خواص گل ختمي 
معرفي گل ختميگل ختمي گياه گلدار در خانواده Malvaceae است. اين گياه از خاك غني و خوب تغذيه مي شود. اين گياه سالانه، دوسالانه يا چند ساله است. ساير نام هاي رايج Hollyhock عبارتند از Hollyhock Garden Common، Derives، Hollyhock Common، Garden Mallow و Garden Hollyhock.گل ختمي يك گياه چند ساله مستعد، گياهي، دوساله يا كوتاه مدت است كه تا 1.5-2 متر بالا مي رود. ساقه هاي تنه، نابالغ و سبز روشن است. برگهاي مرطوب، متوسط سبز و 7 تا 15 سانتيمتر هستند. گياه بزرگ، شفاف، صورتي، قرمز، سفيد، بنفش و زرد رنگ به صورت قيف شكل و 12-12 سانتيمتر است. ميوه اسكيزوكارب داراي 15 تا 20 دانه كوچك، بيضي و مسطح است.Hollyhock بومي به آسيا و اروپا است. گل ختمي در استان جنوب غربي چين آغاز شد و در اروپاي شمالي حداقل پانزده سال رشد يافت. اين گياه به عنوان گياه زينتي و همچنين براي اهداف دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد. در حال حاضر، hollyhock به طور گسترده اي توزيع شده است و همچنين به صورت طبيعي در مناطق معتدل شمال مي رويد. اين گياه از جنوب غربي آسيا به غرب اروپا و قبل از قرن 15 وارد شده است. اين گياه در قرن شانزدهم به اروپا رسيد
بسياري از مردم نمي فهمند كه گل ختمي، Hollyhock، كاملا خوراكي است. ريشه، برگ و شكوفه هاي آن  مفيد هستند. اين گياه يك رابطه مستقيم با Marshmallow دارد و مي تواند براي آن گياه جايگزين استفاده شود؛ استثناء اصلي اين است كه گل ختمي داراي ريشه هاي چوب دار و سخت تر هستند و براي اهداف غذائي نسبت به ريشه هاي نرمتر مارشالولو كمتر خوشمزه هستند.
يكي از چيزهايي كه بايد در مورد اين گياه يادآوري كرد اين است كه گرما و الكل زياد مي تواند برخي از خواص شفابخش آن را از بين ببرد. ( خواص گل ختمي )

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۲:۵۳ ] [ admin ]

دانلود آلبوم محمدرضا شجريان به نام در خيال

Download New Album Mohammad Reza Shajarian – Dar Khiyal

دانلود آلبوم محمدرضا شجريان به نام در خيال

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۶:۴۳ ] [ admin ]

شايد براي شما يا نزديكان‌تان اتفاق افتاده باشد كه وقتي مشكلي پيش مي‌آيد (مثلا دچار شكستگي استخوان مي‌شويد يا به عمل جراحي نياز داريد يا مي‌خواهيد زايمان كنيد و…) ندانيد بايد به كدام بيمارستان مراجعه كنيد و وقتي پزشك‌تان بيمارستان‌هايي كه در آن حضور دارد را به شما معرفي مي‌كند، گيج و سردرگم ‌شويد و قادر به تصميم‌گيري نباشيد.
 
اصلاً مي‌دانيد خصوصيات يك بيمارستان مناسب چيست و بايد قبل از مراجعه و بستري شدن چه مسايلي را مدنظر گرفت؟ بيمارستان مناسب، بيمارستاني است كه روند درمان شما در آن، به خوبي و بدون مشكلي انجام شود و در نهايت به سلامت آن مركز را ترك كنيد.
طبقه‌بندي بيمارستان هاچگونگي رفتار پرستاران و كادر درمان از زمان پذيرش تا ترخيص، امكانات رفاهي و درماني، تميزي بيمارستان و توجه به نياز‌هاي بيمار در آن از جمله عواملي است كه بيمارستان‌ها را در درجه‌هاي مختلف قرار مي‌دهد؛ هرچند اين درجه‌بندي حرفه‌اي نيست و فقط براساس كيفيت و امكانات بيمارستان انجام مي‌شود.
 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۱:۴۵ ] [ admin ]

روانشناسي نيز شاخه اي از پزشكي مي باشد كه بر تشخيص ، درمان و پيشگيري از اختلالات رواني ، عاطفي و رفتاري تمركز دارد . 
يك روانشناس پزشكي مي باشد كه در موارد بهداشت روان همانند اختلال سوء مصرف مواد متخصص است . روان شناسان افراد داراي شرايط براي بررسي جنبه هاي رواني و جسمي مشكلات روحي افراد هستند . به دلايل بسيار زيادي افراد به دنبال كمك روانپزشكي مي باشند  . اين مشكلات مي تواند به صورت ناگهاني اتفاق بيفتند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۸:۰۰ ] [ admin ]

                    

سيستم قلب و عروق مسئول خونرساني به بدن مي باشد، خوني كه اكسيژن و مواد مغذي را به بافت هاي بدن حمل مي كند. قلب خون را به داخل بدن پمپ كرده و مواد غذايي و اكسيژن به بافت ها مي رساند و هنگام بازگشت به قلب مواد زائد را جمع آوري و به قلب بر مي گرداند.
 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۱:۲۲ ] [ admin ]

                                      خصوصيات يك بيمارستان خوب براي زايمان

 

 


بيمارستان خوب براي زايمان, زايمان
بيمارستان مناسب براي زايمان، بيمارستاني است كه زايمان سالم و بدون مشكل در آنجا انجام شود و مادر و نوزاد به سلامت آن را ترك كنند.شايد براي شما يا نزديكانتان هم اتفاق افتاده باشد كه حتي يك هفته قبل از زايمان هم ندانيد قرار است در چه بيمارستاني فارغ شويد و وقتي پزشك بيمارستان‌هايي كه در آن زايمان انجام مي‌دهد به شما معرفي مي‌كند، گيج و سردرگم ‌شويد و قادر به تصميم‌گيري نباشيد و اصلا ندانيد خصوصيات يك بيمارستان مناسب براي زايمان چيست. بنابراين براي آشنايي با خصوصيات يك بيمارستان خوب توصيه‌هاي زير را مطالعه كنيد.بيمارستان مناسب براي زايمان، بيمارستاني است كه زايمان سالم و بدون مشكل در آنجا انجام شود و مادر و نوزاد به سلامت آن را ترك كنند. 

                                 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۸:۰۰ ] [ admin ]

ويژگي‌هاي يك پزشك خوب از ديدگاه بيمارانچكيده:   (۳۹۸۶ مشاهده)زمينه: پزشكي حرفۀ پرمسئوليت و ارزشمندي است. پزشك بايد داراي ويژگي‌هايي باشد كه جامعه از او انتظار دارد. ويژگي‌هايي كه در شأن اين حرفه مهم و مقدس باشد. متون و مقاله‌هاي زيادي در مورد صفت‌ها و ويژگي‌هاي پزشكان وجود دارد ولي بررسي‌ها در مورد اين ويژگي‌ها از ديدگاه بيماران محدود است. هدف پژوهش حاضر؛ بررسي ويژگي‌هاي يك پزشك خوب از ديدگاه بيماران است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۳۳ ] [ admin ]

خصوصيات يك پزشك موفق چيست؟

 اول شهريور همزمان با زاد روز بوعلي سينا به پاس خدمات وي به علوم پزشكي و فعاليتش دراين عرصه و تجليل از پزشكان ،روز پزشك نامگذاري شد، هر روز، روز پزشك است پزشكاني كه با بيماران زيادي مواجه مي شوند، بيماراني كه هركدام با دردهاي مختلف و با ناراحتي و بي قراري و گاهي گريه به سراغ اين قشر مي روند و اين پزشكان هستند كه با دم مسيحايي خود سعي در برطرف كردن و كاهش درد بيمار دارند و با صبر و شكيبايي خود مراحعه كنندگان را درمان مي كنند.
رازداري مهمترين وظيفه يك پزشك است.

                                             



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۹:۲۳ ] [ admin ]

رييس انجمن علمي اداره امور بيمارستانها عنوان كردويژگي‌هاي يك مدير بيمارستان موفقرييس انجمن علمي اداره امور بيمارستانها عنوان كرد: افرادي مي توانند اداره امور بيمارستان ها را به عهده بگيرند كه بدوا تحصيلات اكادميك در زمينه علوم مديريت و اقتصاد سلامت را گذرانده و تجربيات لازم در زمينه هاي مالي و حقوقي را داشته باشند.به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري دانشجو، دكتر محمد عرب در آستانه برگزاري هشتمين همايش مديريت بيمارستاني، اظهار كرد:  بيمارستان ها علاوه بر توليد  خدمات بهداشتي و درماني به عنوان يك سازمان اقتصادي در همه جهان شناخته مي شوند و بسياري نيز از فعاليت هاي بيمارستاني به عنوان صنعت بيمارستان نام مي برند و ديدگاههاي ديگري هم بيمارستان را به عنوان يك بنگاه اقتصادي مي شناسند .وجود اين ديد گاهها و نيز گردش مالي بالا، وجود نيروي انساني متخصص، وجود انبوهي از دستگاهها و ابزار هاي تشخيصي و درماني سبب مي شود تا نحوه اداره امور بيمارستانها از اهميت خاصي برخوردارد  شود.


 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۳۳ ] [ admin ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب