yealink
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 2588
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس


كفش ورزشي مناسب براي ورزش بسكتبال، بايد داراي سه ويژگي اصلي باشد حفاظت از پا، راحتي و حمل وزن بدن باشد. به طور كلي عناصر آناتوميك و فيزيولوژيك به طور همزمان سبب حركت موثر مي‌شوند. درحركت، سه نكته حركت ايمن، حركت موثر و حركت با كيفيت بسيار مهم ميباشد..
بسياري از شركت هاي بزرگ ، كه با استفاده از مواد مرغوب وبا كيفيت كه در لايه ي زيرين و مياني كفش و زاويه كاملا ديناميكي و خاصي كه براي كفي كفش به كار مي‌برند، سعي در بالا بردن كيفيت و بازده ي بيشترورزشكاران در هنگام تمرين ها و مسابقات بازيكنان بسكتبال دارند. اين ورزش بسيار سريع و تند است و شامل استارت‌هاي ناگهاني، پرش‌هاي بلند، فرود و حركت‌هاي تكنيكي و غيره است كه باعث مي‌شود به مچ و پاي ورزشكار در هنگام انجام اين حركات فشار بسيار زيادي وارد شود. به همين دليل براي جلوگيري از آسيب ورزشكار كفش‌ها بايد داراي استانداردو با كيفيت بالايي دارا باشند.
امروزه كفي‌هاي جداشدني در بين توليد كنندگان كفش جذابيت زيادي پيدا كرده‌ است، به اين دليل كه كفي‌ها به راحتي قابل‌ تعويض هستند. اين نوع كفي‌ها نيز مي‌توانند به‌ عنوان وسيله اي براي مناسب‌سازي اندازه كفش استفاده شود. استفاده از كفي در درون كفش علاوه بر نرم‌ تر كردن و راحت تر كردن كفش، فضاي اضافي كه باعث گشادي كفش مي‌شود را پر مي‌كند. حتي براي كم كردن فشار پا نيز مي‌تواند به‌ وسيله ي اين كفي‌ها انجام شود..

كفش بسكتبال  بهتر است داراي بند باشد. استفاده از كفش‌هاي چسبي به هيچ عنوان در ورزش بسكتبال توصيه نمي‌شود به علت اينكه چسب‌ها نمي‌توانند نيروهاي وارده در هنگام تغيير جهت ورزشكار، برخورد‌ها ي خاص و اتفاقات را به درستي خنثي كنند و احتمال بروز صدمه به مچ پا را بسيار افزايش مي‌دهند. بهتر است قسمت داخلي رويه كفش، از الياف كتان باشد و در آن از مواد شيميايي كم استفاده شود تا از بروزبيماري هاي پوستي جلوگيري شود. همچنين اگر رويه كفش مشبك باشد به تهويه هوا در كفش و راحتي بيشتر ورزشكار در زمان انجام فعاليت ورزشي كمك بسيار مي‌كند
زيره كفش‌هاي بسكتبال­­ به ويژه در قسمت‌هاي خاصي كه به پا فشار بيشتري وارد مي كند. بايد از انعطاف‌ پذيري بيشتري دارا باشد. مي‌توان با يك امتحان ساده اين قابليت را در كفش چك كرد. به اين صورت كه كفش را در دست بگيريد و درحالي كه قسمت پاشنه و جلويي كفش را ثابت نگه داشته‌ايد، كفش را خم كنيد. كفش بايد از همان‌جايي خم شود كه پنجه پا خم شده است، يعني از قسمت جلويي و اگر كفش از وسط خم شود ، ساختار كفش ضعيف است و خريد آن اصلاتوصيه نمي‌شود..

.

.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۰:۴۶ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب