yealink
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 2627
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 به همين منظور دانشمندان علوم مديريت و اقتصاد تلاش مي كنند تا بهترين  مدلهاي اداره امور بيمارستانها را طراحي و اجرا نمايند.
 
رييس انجمن علمي اداره امور بيمارستانها در ادامه تصريح كرد:  در نظام هاي مختلف سلامت با توجه به نوع تامين مالي و نظام پرداخت و ساير عوامل مدلهاي مختلف اداره امور بيمارستانها مي تواند  علاوه بر تامين سلامتي مردم ساير اهداف توليد كنندگان خدمات را در بيمارستانها محقق سازد .
 
عرب افزود: اين روش ها در همه دنيا به مورد اجرا گذاشته مي شوند و كارائي و اثر بخشي متفاوتي دارند .
 
قائم مقام حوزه وزارتي وزارت بهداشت درباره تاثير برگزاري همايش مديريت بيمارستاني، گفت: اين كنگره همه ساله با دعوت از متخصصين مديريت، اقتصاد سلامت  ونيز مديران اجرائي بيمارستانهاي بزرگ دنيا محلي براي تبادل اطلاعات و اموزش هاي رو در رو براي مديران و روساي بيمارستانها , فارغ التصيلان و دانشجويان رشته هاي مديريت و اقتصاد و  ساير دانشجويان حوزه سلامت ايجاد مي نمايد اين تبادل اطلاعات در قالب سخنراني ها، كارگاهها ي آموزشي و ارائه بهترين عملكرد ها در سه روز انجام مي شود.
 
مدير گروه علوم مديريت و اقتصاد بهداشت دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه بيمارستان به عنوان يك سازمان اداري، مالي و اقتصادي شناخته مي شود بنابر اين اداره ان مستلزم دارا بودن دانش و مهارت هاي لازم در اين زمينه ها است، اظهار كرد:  افرادي مي توانند اداره امور بيمارستان ها را به عهده بگيرند كه بدوا تحصيلات اكادميك در زمينه علوم مديريت و اقتصاد سلامت را گذرانده  و تجربيات لازم  در زمينه هاي مالي و حقوقي را داشته باشند.
 
وي افزود: اينگونه افراد مي توانند با استفاده از روش هاي مديريتي مناسب بهره وري لازم را در توليد خدمات بيمارستاني  ايجاد نمايند البته انتظار اين است كه با تغييرات مناسب در سرفصل دروس  و تركيب دانش و مهارت در اموزش اين گونه دانشجويان افرادي با شرايط مناسب  براي كار در بيمارستانها تربيت شوند .
 
عرب ادامه داد: علاوه بر آن مديران و مسئولين بخش هاي بيمارستاني بايد بطور منظم در معرض اموزش هاي ضمن خدمت قرار بگيرند تا با اخرين يافته ها و تكنيك هاي اداره بيمارستانها اشنا شوند و اين كار از طريق برگزاري دوره هاي اموزشي كوتاه مدت، كارگاهها ي آموزشي و برگزاري كنگره هاي داخلي و بين المللي نظير كنگره بين المللي مديريت بيمارستان ميسر خواهد شد . اين كنگره در سال هاي اخير به بهترين نحو توانسته اين رسالت مهم را انجام دهد.
 
رييس انجمن علمي اداره امور بيمارستانها درباره وضعيت مديريت بيمارستانها در كشور، عنوان كرد: در حال حاضر مديريت بيمارستانها تركيبي از نيروهاي تحصيل كرده در رشته هاي مديريت و اقتصاد و نيز رشته هاي مختلف پزشكي  و غير پزشكي است و انتظار اين است كه مسئولين  دانشگاههاي علوم پزشكي و نيز بيمارستانهاي بخش خصوصي با تغيير رويكرد و بكارگيري نيروهاي متخصص در رشته هاي مديريت و اقتصاد بهداشت، زمينه هاي لازم را براي افزايش بهره وري منابع بيمارستاني و افزايش كيفيت خدمات و در نهايت رضايت مردم فراهم نمايند.
 
منبع : https://snn.ir

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۳۳ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب