yealink
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 2629
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

پزشكان علاوه بر تسكين دردجسمي بيمار ،روح و روان وي را نيز به آرامش مي رسانند.
اصغر رضايي متخصص ارتوپد درباره شغل پزشكي گفت: ما پزشكان با اداي يك سوگند، متعهد شديم به نجات بيماران بپردازيم و در طول روز با افراد و گروه هاي سني مختلفي همچون كودكان، جوانان و ميانسالان مواجه هستيم و اگرچه باهم فرق دارند اما پزشك همه را با يك نام مشترك يعني بيمار مي‌شناسد و بيمار با اعتماد به پزشك ، تصميم گيري درباره سلامت خود را به وي مي‌سپارد.
محمدرضا وفا متخصص تغذيه در ادامه افزود: ما بايد پزشكان پيشكسوت كشورمان  را الگوي خود قرار دهيم زيرا آنان با نيت خالص و دانش كافي به درمان بيماران مي پرداختند. وي تسريع كرد: براي افزايش دانش و مهارت پزشكان بايد امكانات آموزشي و پژوهشي براي تحقيق و بررسي مهيا باشد تا پزشكان جوان نيز با كسب اطلاعات بيشتر بتوانند علم و مهارتهايشان را افزايش و دستاوردهاي خود را به سايركشورها نشان دهند و دانشجويان اين رشته نيز از از اين فرصت ها استفاده و از تخصص و راهنمايي اساتيد خود بهره برند. 
ويژگي يك پزشك موفق وي درباره ويژگي يك پزشك موفق بيان كرد: روابط عمومي خوب و خوش خلقي جزئي از شخصيت يك پزشك موفق است كه پزشك با برخوردار بودن از اعتماد بيمار، مشكلات سلامت افراد را در مي يابد و مي تواند حركت صحيحي در اين زمينه ايجاد و آن را رهبري كند و نسبت به علت درد و مشكلات بيمار آگاه ودلايل بروز آن را بررسي و به طوركامل به فرد توضيح دهد.
امير حسين پور فريد متخصص دندانپزشكي اظهار داشت: يك پزشك موفق درصد درمان هايش بايد بالا باشد و به طور كامل علت بروز عارضه را بشناسد و بيمار را نسبت به بروز خطرات احتمالي آگاه سازد.
وي به رازداري پزشكان اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از ويژگي يك پزشك موفق راز داري است، به طوريكه اطلاعات پرونده پزشكي بيمار را در اختيار كسي قرار ندهد بلكه در صورت نياز با كسب رضايت بيمار اين كار را انجام دهد.
اصغر رضايي ابراز داشت: داشتن قدرت تصميم گيري يكي از اساسي ترين ويژگيهاي يك پزشك است و مي تواند بيمار را تشويق به رعايت نكات بهداشتي و حفظ سلامت خود نمايد و با توجه به شرايط جسمي و روحي بيمار از روش درماني مناسب براي تسكين وي استفاده مي كند.
وي در ادامه افزود: يكي ديگر از اين ويژگي ها داشتن اخلاق پزشكي است، يعني يك پزشك در عملكرد خود هيچگونه صدمه عمدي چه از طريق يك اقدام غلط و يا غفلت از انجام كاري را به بيمار برساند و بايد براي درمان بيمار تلاش صورت گيرد و اين به معني فراهم آوردن يك استاندارد قابل قبول و مناسب براي مراقبت از بيمار است ،يك پزشك يا درمانگر براي پيشگيري و بروز از عوارض بيماري تمهيداتي مي انديشد تا مردم از مراقبتهاي بهداشتي مناسب برخوردار شوند.
سختي  كارپزشكاناصغر رضايي درباره سختي شغل پزشكي خاطرنشان كرد: طريقه نشستن و افزايش كار پزشكان درد در ناحيه گردن و مهره هاي كمر را به همراه دارد و فشار جسمي بسياري روي آنهاست اما سخت تر از مشكلات جسمي اين است كه تمام تلاشت را براي بيمار خود انجام دهي و عوارض ناخواسته اي از جمله حملات قلبي و غيره بر روي بيمار ايجاد شود.
محمد رضا وفا خاطر نشان كرد: يكي از سختي هاي شغل پزشكي برخورد نامناسب بعضي از بيماران و خانواده آنان باپزشكان است.
توصيه به دانشجويان رشته پزشكيمتخصص دندانپزشكي بابيان اينكه مطالعه از عوامل شغل پزشكي است، ابراز داشت: دانشجويان رشته پزشكي باتوجه به ازدهام كارفرصت كافي براي شناخت رشته تحصيلي آينده خود ندارند، به همين دليل پيش از ورود به دانشگاه بايد اطلاعاتي را كسب كنند و براي افزايش علم و آگاهي همواره بايد مطالعه داشته باشند.
متخصص ارتپد با بيان اينكه داشتن انگيزه كاري لازمه اين شغل است اذعان داشت: پزشكان با سلامت انسان ها در ارتباط هستند به همين دليل دانشجويان بايد باتخصص، انگيزه كاري و اشتياق به درمان بيماران بپردازند و همواره به دنبال قله‌هاي علمي باشند. اميد كه قدردان و قدرشناس نعمت بزرگ طبابت باشيم و باور كنيم دعاي دردمندان در حق پزشكان مستجاب خواهد شد.

منبع : https://www.javanonline.ir

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۹:۲۳ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب